Teknoloji

Togg’dan teslimat açıklaması! Tarihe dikkat çekti

Akıllı cihaz için yeni renklerin tasarlandığının müjdesini veren Togg CEO’su Mehmet Gürcan Karakaş, tesisin temmuz ayı sonuna kadar tam kapasite çalışacağını ve 3 dakikada bir araç üretilebileceğini belirtti. Ayrıca Karakaş, NFT üzerinden satışa çıkacak Cumhuriyetin 100. yılına özel 2 bin 23 özel seri akıllı cihazın 29 Ekim’de sahiplerine teslim edilmeye başlanacağını duyurdu. basın fabrikayı ziyaret ediyordu, diğerleri Togg ile Bursa turu yaptı ve akıllı cihazı test etti.

Türkiye’nin Otomobil İşletmeleri Kümelenmesi (TOGG) tarafından üretilen Togg’un Bursa Gemlik’teki tesislerinde üretim kesintisiz devam ediyor. Tam kapasite çalıştığında yılda 100 bin araç üretecek olan tesis şu anda günde 80 adet üretim yapıyor. Tam kapasiteye ulaşıldığında araç her 3 dakikada bir banttan çıkacaktır. Akıllı cihaz olarak adlandırılan aracın güncel fiyat listesi geçerliliğini korurken, Avrupa’nın en temiz boyahanesine sahip tesislerde yeni renk çalışmaları devam ediyor.

Togg’un T10X modeli geçtiğimiz günlerde talihlilerine teslim edilmeye başlanırken, Cumhuriyetin 100. yılına özel olarak üretilen 2 bin 23 aracın 29 Ekim’de NFT üzerinden satılması planlanıyor. 2024’ün sonunda ve 2025’in başında yurt dışına açılması hedeflenen Togg, Türkiye’de belli bir mesafe kat edildikten sonra Avrupa pazarında da yerini almak istiyor.

Basın mensuplarını Bursa Gemlik’teki tesislerde karşılayan Togg CEO’su Mehmet Gürcan Karakaş ve ekibi, fabrikadaki üretimi yerinde gösterdi. Robotlarla birleştirilen gövde, Avrupa’nın en temiz boyahanesinde en ince ayrıntısına kadar kontrol edildikten sonra boyanarak sahiplerine teslim ediliyor.

“Kapasiteyi 175 bin adede çıkaracağız”

Togg CEO’su Mehmet Gürcan Karakaş, fabrikanın heyet kapasitesinin yılda 100 bin araç üretecek düzeyde olduğunu belirtti. “Sedan coupe’den sonra gelecek araçlardan sonra bunu 175 bin adede çıkaracağız. Altyapıda her 3 dakikada 100 bin adet araç üretecek şekilde ekipmanlarımızı tasarladık. Başlangıç ​​aşamasındaki bir şirkette sıfırdan başlamak mümkün değildir. Bu sürecin olgunlaşması gerekiyor. Şu anda yolun ortasında olduğumuzu söyleyebiliriz. Şu anda günde 80 araç üretirken her türlü kalite sürecini iki kere yapıyoruz. Öte yandan işe yeni başlayan arkadaşlarımızın eğitim süreci ile birlikte bu süreç hızlanacaktır. Haftaya sorarsanız bu sayı daha da artacaktır. Tam kapasiteye ulaşmamız ise Temmuz ayının sonunda olacak.”dedi.

Akünün her türlü testi yapılmıştır.

Akıllı cihazın en değerli parçalarından birinin batarya olduğunun altını çizen Karakaş, şöyle konuştu: “En değerli modüllerden biri bataryadır. Piller hem finansal hem de teknolojik açıdan değerlidir. Önümüzdeki dönemlerde enerjiyi depolayabilmek çok maliyetli olacak. Eski ligde içten yanmalı motor ve şanzıman ne olursa olsun, yeni nesil araçlarda teknolojinin gelişmesiyle birlikte batarya, batarya etrafındaki akıllı cihazlardaki yazılım ve güç elektroniği çok değerli hale geldi. Pil için lityum teknolojisi kullanıyoruz. 811 nikel, manganez ve kobalt karışımı kullanıyoruz. Bu, birim hacme maksimum aralığı sığdırabilen bir teknolojidir. Biz bu teknolojiyi kullandıkça o da bu teknolojiyi yani hücreyi en başından bizimle birlikte geliştirecek. Ardından modülü ve paketi bizimle birlikte üretecek iş ortağı aradık. Bunu Farasis ile birlikte yapmaya karar verdik ve 2021’in sonunda yüzde 50 hisseye sahip bir şirket kurduk. Her ayın 24’ünde, 25’inde onlarla burada hummalı bir çalışmamız oldu. İlk inşaat başlangıç ​​törenini yaptık ve 2024 yılı sonunda Siro’nun yeni üretim tesisi de Togg’a bitişik arazide hayat bulacak. Lityum pillerde, hücrelerde ve modüllerde sıcaklık stabilizasyonu için iki değerli şey vardır. Birincisi soğutma ve ısıtma sistemleridir. Oburu’da yazılım teknolojisine sahip olmanız gerekiyor. Dolayısıyla akıllı cihazlarımızın pillerinde onların teknolojisi var ve onları yönlendirip şekillendirebiliyoruz. Aslında şu ana kadar yaptığımız testlerde soğuk ve sıcak havada testleri yaparak buraya geldik.”söz konusu.

Yeni renkler tasarlanıyor

Renklerin Türkiye’nin hoşluğundan ilham alınarak tasarlandığını ve yeni renkler geliştirildiğini anlatan Karakaş, şunları kaydetti: “Öncelikle renklerimizin formülü bize ait. Çeşitli şekillerde bu renklerin hazırlanmasından yola çıkmış ve isimlendirirken bu isimlerin ülkemizi nasıl temsil ettiği düşüncesiyle verilmiştir. Öncelikle dünyada makul renklerin daha çok tercih edildiğini ve hatta renklerin belli bir amaçla kullanıldığını görüyoruz. İlk yola çıktığımızda lacivert ve turkuazın tonlarını içinde barındıran Gemlik tonuyla başladık. Ardından bayrağımızın rengi olan kırmızı Anadolu ateşi ile devam ettik. Yeni renk çalışmaları var. Her model için bir lansman rengi üzerinde çalışıyoruz. Onlarla birlikte en az bir beklenen iki renk daha gelecek. Öğrenimlerini tamamladıktan sonra duyurulacaktır. Bunun için hazırlık süreci bir boya formülü oluşturmak değildir. Sonuçta boyama işlemi sırasında plastik ve metal parçalar bir süre güneşte kaldıktan, soğuğa ve sıcağa maruz kaldıktan sonra birbiriyle uyumlu olmalıdır. Bu çalışmaları da iş ortaklarımızla yapıyoruz. Bu süreç bazen 8 ay, bazen 12 ay sürmektedir.ifadeleri kullandı.

‘Avrupa’nın en temizi’

CEO Gürcan Karakaş sözlerini şöyle sürdürdü: “Buradaki vücut ünitesinden otomatik olarak aktarılan cesetler, önce 17 havuza girip çıkıyor. Fırınlardan geçtikten sonra boya kabinlerine gelir. Bu boya kabinlerinin kalitesini artırmak, eşit olarak dağıtmak ve kullanımlarını optimize etmek için robotları tercih ediyoruz. Burada gördüğünüz tesis dünyanın en modern tesislerinden biridir. Avrupa’nın en temiz tesisi olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Buradan çıkabilecek ve muhtemelen çevreye zarar verebilecek her şeyi ölçebiliriz. 800 derecede yakıp o kadarını salıyoruz. Uçucu denilen maddelerin Türkiye normlarının 9’da biri ve Avrupa standartlarının 7’de biri normlarının olacağı bu yeri tasarladık ve işlettik. Burası gerçekten Avrupa’nın en temiz tesisi”

‘Araçlar test ediliyor’

Aracın testlerini adım adım gerçekleştirerek yolculuklarına devam ettiklerine işaret eden Karakaş, şöyle konuştu: “Bütün bu testlere hazırlıklı geldik. 2021 yılının haziran ayında ilk çarpışma testimizi yaptık. Çarpışma testini yaptınız aracın hangi kısmında ne kadar deforme var bakıyorsunuz. İç mekanın çok sağlam olması gerekiyor. Çalışmalarımızı oradan geliştirdik ve bir noktaya getirdik. İlk andan itibaren çok başarılı bir tasarımımız var. Nihayetinde bu testler, yeniden sertifikalandırma testlerini geçmek için de yapılmaktadır. Bahsettiğiniz NCAP, bir enstitünün, kurumun, orada ortak olan ülkelerin üreticilerinin veya pazarlarının çalışmalarını alıp test ediyor. Oraya bir araç gönderip bunu test edebilir misiniz? Orada ürettiğiniz aracı satıyor olmanız gerekiyor. Orada satıldıktan sonra gidip alıyorlar ve test ediyorlar. Fiziki olarak yurt dışına gittiğimizde bu test yapılabilir ama biz hazırız.”dedi.

“İhracat 2024 sonu, 2025 başı olabilir”

Karakaş, yurt dışına ihracatla ilgili de açıklamalarda bulundu. “Öncelikle yurt dışına açılmamızı bir veya iki kritere bağladık. Önce kendi ülkemizde başarılı olmamız gerekiyor. İkincisi, birden fazla model olmalıdır. İnsanların seçim sepetine girebilmesi için farklı kitlelere hitap etmesi gerekiyor. Kendi kuruluşunuz, Togg’un uluslararası ticarete liderlik etmeye hazır olduğu olgunluğa ulaşmalıdır. Tüm bunları birleştirdiğimizde 2024’ün sonunu 2025’in başlangıcı olarak görüyoruz. Biz de bu anlamda planlarımızı hazırlamıştık. Bir ülkeye isim vermek şimdilik pek gerçek olmaz. Her durumda, İskandinav ülkelerinin başına gelebilir. Elektrikli araçların piyasada daha çok beğenildiği ve ön yargısız kullanıldığı pazarlara yönelmek istiyoruz. Orada edindiğimiz tecrübenin ardından Avrupa’nın en büyük iki pazarı olan Almanya ve Fransa’yı hedefliyoruz” dedi.söz konusu.

“En geç 2023’ten sonra tüm araçlar elektrikli olacak”

Karakaş, diğer elektrikli marka ve modellerin Türkiye’ye gelişini memnuniyetle karşıladı. “Türkiye sokaklarında ne kadar çok elektrikli araç trafiğe çıkarsa, kullanıcıların beklentileri ve altyapının gelişimi o kadar hızlı mümkün olacak ve sürücüler o keyfi tatmış olacak. Tüm dünyada bilinen üreticilerin tamamı 2028’den 2030’a kadar, en geç 2032’den itibaren tamamen elektriğe geçeceklerini söylediler. Togg olsun ya da olmasın, dünya dönüyor ve dönüşüyor. Türkiye’ye ne kadar farklı markalar gelirse, rekabet o kadar artar, herkes o kadar hazır olur. Biz de hazırız. Herkes beğendi”ifadeleri kullandı.

”7 bölgede 27 hizmet noktamız var”

Karakaş, şarj istasyonları ve servis konusuna da değindi. “Bakanlıklarımızın TSE tarafından belirlenmiş kuralları var. 7 bölgede 20 noktada hizmet almalısınız. Ocak ayında bunu tamamladık. fazlasını tamamladık. 7 bölgede 27 noktada hizmet veriyoruz. Bunlara ek olarak 8 adet taşınabilir servisimiz bulunmaktadır. Herhangi bir sorunda telefonla arayabileceğiniz şekilde hizmet vereceklerdir. Bir başlangıç ​​noktası için oldukça iyi bir rakam. Yıl sonunda 30 yaşının üzerinde olacak. Elektrikli araç, içten yanmalı motordan çok farklı. Birincisinin çok daha az hizmet gereksinimi vardır. Diğer araçları yılda 2-3 kez servise alırken 2 yılda bir gelecek. Bağlantılı olduğu için araca uzaktan bağlanıp hata sorunu olup olmadığını tespit edip yazılımı gönderebileceğiniz bir yapıya da sahiptir. Yeni dünyada oyunun kuralları ve yapısı da farklı.dedi.

”Fiyat listemiz günceldir Fiyatları piyasa belirler”

Fiyat güncellemesiyle ilgili açıklamalarda bulunan Gürcan Karakaş, şunları söyledi: “Açıkladığımız fiyat listesi güncel olduğu sürece geçerliliğini koruyacaktır. Pazardaki fiyat güncellemeleri, tedarik zincirindeki değişikliklerden kaynaklanabilir. Tüm dünyayı ve üreticileri ilgilendiren maliyet artışları ile ilgili olabilir. Bu nedenle piyasaya yön vermenin mümkün olmadığına inanıyoruz. Fiyatlar piyasa tarafından belirlenir. Bu fiyatlar belirlendiğinde aşağı yukarı dalgalanma olursa bunlara uyacağız dedik. Şu anda Aralık ayı fiyatını belirleyemediğim için fiyat listemiz yeni olduğu sürece fiyatları yukarı veya aşağı uyarlayabiliriz. Tıpkı diğer üreticilerin yaptığı gibi…”ifadeleri kullandı.

Özel seri araçlar 29 Ekim’de sahiplerine teslim edilmeye başlanacak diyen Karakaş, NFT üzerinden satılacak özel seri araçlarla ilgili de şunları söyledi; “Cumhuriyetimizin 100. yılı dolayısıyla deprem nedeniyle yarım kalan özel seri araçlarımızın devamı için 2023 özel seri planlamıştık. Bunun ön satış haklarını digital art NFT ile birleştirip NFT üzerinden yapmak istedik. O yarım kalmış geziyi 29 Ekim’de gerçekleştireceğiz. Detaylı açıklamayı önümüzdeki haftalarda yapacağız. İptal edilen bir şey yok, sadece ertelendi diyebiliriz. İlk etapta üretilecek 28 bin araçtan NFT’miz ile ön satışa çıkacak 2023 araçları için planlamalar var.

Tesiste çalışanların yüzde 27’sini kadınlar oluşturuyor.

Kadın istihdamına önem verdiklerinin altını çizen Karakaş, şöyle konuştu: “Çeşitliliğin üretime ve çalışma ortamına olumlu katkı sağladığını biliyoruz. Şu anda 2 bin 200 çalışanımızın yaklaşık yüzde 27’sini kadın çalışanımız oluşturuyor. Bu benim kişisel amacıma giriyor. Yüzde 30’un üzerinde olmasını istiyoruz. Bölüme göre değişir. Şu anda üretim birimlerimizde 100’ün üzerinde kadın çalışanımız bulunmaktadır.dedi.

Togg Hakkında;

Togg, Türkiye’nin ilk elektrikli akıllı cihazı olan T10X’i kullanıcıların beğenisine sunmaya başladı. Model adındaki ‘T’ Türkiye ve Togg’u, ’10’ cihazın üzerine inşa edildiği platformu ve ‘X’ SUV gövde tipini ifade ediyor. ‘Doğal olarak elektrikli’, ‘doğal olarak sürdürülebilir’, ‘doğal olarak dijital’ ve ‘doğal olarak çevreci’ olan T10X, iki farklı donanım ve iki pil seçeneğiyle kullanıcıların beğenisine sunuldu.

160 kW / 218 HP ve 350 Nm tork üreten T10X RWD (arkadan çekişli), iki farklı pil seçeneği ile 314 ve 523 kilometre menzile sahip. T10X’in 52,4 kWh pil seçeneği 16,7 kWh/100 km (WLTP) güç tüketimi sunarken, 88,5 kWh pil seçeneğinin tüketim maliyeti 16,9 kWh/100 km (WLTP) oluyor.

Hızlı şarj ile T10X, 28 dakikadan daha kısa sürede yüzde 20’den yüzde 80’e kadar bir pil şarj düzeyine ulaşabiliyor.

12,3 inç gösterge ekranı ve 29 inç bilgi-eğlence ekranı, 8 inç dokunmatik kontrol ekranı, araç içi sosyal kamera, yüksek hızlı mobil internet ve dijital kokpitten oluşan 41,3 inç uçtan uca ekran deneyimi Wi-Fi erişim noktasına sahip Snapdragon işlemci, T10X’ de standart olarak sunuluyor.

T10X, standart olarak sunulan 7 adet hava yastığı, güçlü ve sağlam bir altyapıyı destekleyen gelişmiş sürüş destek sistemleri ile her türlü yol koşulunda güvenli bir sürüş sağlıyor. Aynı anda uzaktan güncellemelerle (OTA: over-the-air) kendini sürekli yenileyebilen sürücü destek sistemleri sayesinde sürüş güvenliğini ve konforunu en üst seviyeye çıkarıyor.

T10X’in hem dış hem de iç tasarımında “duygusal”doğu ile “akılcı” Batı kültürünün unsurları bir arada var oluyor. Anadolu topraklarının köklü simgelerinden biri olan lale figürü, akıllı cihazın modern ve özgün tasarımında öne çıkıyor.
T10X’in dış renkleri Türkiye’nin güzelliklerinden ilham alıyor. 29 Mart’ta tamamlanan ön sipariş döneminde kullanıcılar, “Gemlik”, “Anadolu”, “Oltu”, “Kula”, “Kapadokya”Ve “Pamukkale”renklerin ortasından bir seçim yaptı.

T10X’in ilk kazananlarından kurayla sipariş almaya hak kazananların yüzde 50’sini 50 yaşın altında, yüzde 80’ini ise 55 yaşın altındaki kullanıcılar oluşturuyor. Kullanıcıların yüzde 80’i yüksek donanım tercih ediyor. Başvuruların dağılımı Türkiye’deki illerin taşıt sahipliği ortalamasıyla doğru orantılıydı. Konya’dan alınan siparişler ise şehrin otomobil pazarındaki payının iki puan üzerinde gerçekleşti.

T10X’in güncel fiyatları şu şekilde:
V1 RWD Standart Menzil 953 Bin TL
V2 RWD Standart Aralık 1 milyon 55 bin TL
V2 RWD Uzun Menzil 1 milyon 215 bin TL

0-100 km/s hızlanmasını 4,8 saniyede gerçekleştiren ve 700 Nm tork üreten T10X’in çift motorlu, 435 beygir gücündeki AWD (dört tekerlekten çekişli) versiyonu, 100. Yıl Özel Serisi ile yollara çıkıyor. 29 Ekim 2023 tarihi itibari ile teslim edilecektir. çıkacaktır.

Togg Teknoloji Kampüsü

29 Ekim’de resmi açılışı yapılan Togg Teknoloji Kampüsü’nde Gövde, Boya ve Montaj tesislerinin yanı sıra Ar-Ge Merkezi, Stil Tasarım Merkezi, Prototip Geliştirme ve Test Merkezi, Strateji ve Yönetim Merkezi ve Kullanıcı Deneyimi Parkı birimleri yer alıyor.

Kampüs tabanını güçlendirmek için 44 bin beton kolon kullanıldı. Bu sayı 1500 metrekare tabana sahip 7 adet 50 katlı gökdelene tekabül ediyor. Üretim hatlarında toplam 250 robot bulunmaktadır. 1.2 milyon metrekare alan üzerine kurulan kampüs 230 bin metrekare kapalı alana sahip. Avrupa’nın en temiz boyahanesi kampüste. 5 gr/m2’den az “uçucu organik bileşik”Piyasaya sürülmesiyle birlikte Türkiye’de yasal sınırın 1 9’u, Avrupa’da yasal sınırın 1 7’si değeri ile Avrupa’nın en temizidir.

Kağıtsız, dijital çalışma prensiplerine göre tasarlanan kampüs yüksek otomasyona sahiptir.

Kaporta atölyesinde yüzde 90 otomasyon. Test pisti 1,6 kilometre uzunluğundadır.

Togg Teknoloji Kampüsü’nün yapımında 9 bin kişi görev aldı ve 3 milyon saat çalışma gerçekleştirildi.

Kampüs, üretim kapasitesi 175.000 adede ulaştığında toplam 4.300 kişiye istihdam sağlayacaktır.

Togg’un 9 ülkeden 2.200’den fazla çalışanı var.

Toplam çalışanların %26’sı kadındır. Togg, bu oranı yüzde 30’a çıkarmayı hedefliyor.

Mobilite Ekosistemi

Togg, blockchain, dijital ödeme sistemleri, harita tabanlı işletmeler, Meteoroloji Genel Müdürlüğü, AvaLabs, Türk Hava Yolları, Paycell, Smart-iX, Etiya, Shell, Hopi, BlindLook, Trendyol gibi şirketlerle işbirlikleri yaparak bir fiyat ağı kuruyor. Tüm bunlar otomobilin artık A noktasından B noktasına gitmek için bir araç olmadığının ve yeni bir yaşam alanı olduğunun ipuçlarını veriyor. Üstelik yarının değil, bugünün ve yakın geleceğin teknolojileri olarak hayatımıza giriyorlar.
Örneğin Togg, Türk Hava Yolları Miles&Smiles iş birliği ile dünyada yolda statü mili kazanan ilk mobilite markası olacak. İş birliği çerçevesinde Türk Hava Yolları Yolcu Programı Miles&Smiles üyeleri, Togg mobilite ekosisteminin sunduğu fırsatları Miles ve Statü Milleri olmak üzere iki farklı Mile dönüştürebilecek.

Togg, Almanya’nın 12 inovasyon merkezinden biri olan Stuttgart’taki de:hub’da kullanıcı araştırması yaparak küresel kullanıcıların beklentilerini karşılayan mobilite çözümleri geliştirmek için 2021’de Avrupa ofisini açtı. Eş zamanlı olarak teknolojilerin inceleneceği, test edileceği ve deneyimleneceği Kullanıcı Laboratuvarı Bilişim Vadisi’nde devreye alınmıştır. Togg, Mayıs 2023’te Ankara TOBB ETÜ’de Trutek Mühendislik ve Teknolojik Ürünler şirketini kurdu.

Yerel ve Ulusal

Togg ulusal bir projedir. Fikri ve sınai mülkiyet hakları %100 Türkiye ile ilgilidir ve bu açıdan doğal olarak %100 yerli bir projedir. Günümüzde mülkiyet hakları, kullandığınız segmentlerin sayısını değil, yerelliği belirler.

Togg, ilk akıllı cihazı C-SUV için tedarikçilerinin yüzde 75’ini Türkiye’den tedarik etti. Bu oran maliyet açısından yüzde 51’e tekabül ediyor. Togg’un hedefi, önümüzdeki üç yıl içinde yüzde 68’lik bir yerellik oranına ulaşmak.

civril-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort