Uraloğlu: Çin ile Türkiye arasında yılda 200’ün üzerinde düzenli blok konteyner treni işletmeyi hedefliyoruz
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Çin ile Türkiye arasındaki Orta Koridor ve BTK demiryolu hattı üzerinden orta vadede yılda 200’ün üzerinde düzenli blok konteyner trenini işletmeyi hedefliyoruz. Orta Koridor’un bir diğer önemli bileşeni olan Hazar geçişinin ulaşımının bölge ülkeleri tarafından sağlanması.” “Ayrıca bunu etkili, verimli ve ekonomik hale getirmeye odaklandık” dedi.
İstanbul’da düzenlenen Türk Devletleri Teşkilatı (TDT) Çok Modlu Taşımacılık ve Lojistik Forumu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu’nun açılış konuşmasıyla başladı. Etkinliğin açılış konuşmasını Türk Devletleri Genel Sekreteri Büyükelçi Kubanychbek Omuraliev de yaptı. Programı, Türk Devletleri Teşkilatı’na üye ülke temsilcileri, demiryolu idarelerinin liderleri, ulaştırma ve lojistik firmaları ile ticari kuruluşların temsilcileri de takip etti. Forumda TDT üyesi ülkeler arasındaki lojistik gelişmeler, ulaşım yollarının geleceği, koridorların durumu ve potansiyel ortaklıklar tartışıldı.
DOSTU, KARDEŞ ÜLKELERİMİZ ARASINDA İKİLİ VE TRANSİT KARAYOLU GEÇİŞ BELGE KOTALARINI KALDIRMAMIZ GEREKİYOR.
Açılış konuşmasını yapan Uraloğlu, “Dönem artık ‘kazan-kazan’ dönemi. Ulaştırma departmanı da kazan-kazan döneminin en önemli dinamosu. Böyle bir sistemde sadece ulaşım değil, aynı fikirde olmak da var. ulaştırma ve lojistik branşlarının geleceğinin yanı sıra ülkelerimizin ekonomik ve sosyo-kültürel geleceği açısından da önem taşıyor.” Ülkelerimiz için vazgeçilmez olan ekonomik iş birliğinin kurulması ve dış ticaret faaliyetlerinin geliştirilmesi için güvenilir, kesintisiz ve hızlı ulaşım imkanlarına sahip olmak çok değerli olduğu için geldik. Değerli katılımcılar, biz Türk Devletleri Teşkilatı ülkeleri olarak 160 milyonluk genç dinamik nüfusumuz ve 1 trilyon doları aşan ekonomik büyüklüğümüzle küresel bir gücüz. Biz topluluk olma potansiyeline sahip bir toplulukuz. Bu büyük potansiyeli hayata geçirmek için iş birliği ve dayanışma iradesiyle ortak gücümüzü ortaya çıkarmalıyız. Ulaşımı kullanıma hazır bir gücün itici unsuru olarak görmek istiyoruz ancak karayoluyla ilgili ülkeler arası geçiş prosedürlerimizin ulaşımdaki artışlar karşısında oldukça yetersiz olduğunun altını üzülerek çiziyorum. Ulaşım ve ticaretin önündeki engelleri kaldırmak ve nakliye maliyetlerini azaltmak için Örgüt içerisinde ortak yararımıza olacak bütünsel bir yaklaşımı benimsemeli ve uygulamalıyız. Bu bakımdan dost ve kardeş ülkelerimiz arasındaki ikili ve transit karayolu geçiş belgesi kotalarını kaldırmamız gerekiyor. Kırgızistan ile ikili ve transit taşımacılığın serbestleştirilmesi konusunda anlaşmaya vardığımızı ve son aşamaya geldiğimizi duyurmaktan mutluluk duyuyorum. En kısa zamanda diğer üyelerle de bu tür adımları atmayı umuyoruz” dedi.
ORTA VADEDE ÇİN VE TÜRKİYE ARASINDA YILDA 200’ÜN ÜZERİNDE DÜZENLİ BLOK KONTEYNER TRENİNİ İŞLETMEYİ HEDEFLİYORUZ.
Bakan Uraloğlu, “Öte yandan Kombine Taşımacılık Anlaşması’nın da kurum bünyesinde en kısa sürede yürürlüğe girmesini umuyoruz. Anlaşmayı hayata geçirdiğimizde kombine taşımacılık operasyonlarını ve Hazar geçişini önemli ölçüde teşvik etmiş olacağız. Bu sayede, Hepimizin önem verdiği doğu-batı orta Hazar koridorunun Avrasya taşımacılığındaki payını artıracağız.” Bildiğiniz gibi örgüte üye ülkeler arasındaki fiziksel iletişimin en değerli ve stratejik bileşenlerinden biri olan Bakü-Tiflis-Kars (BTK) demiryolu, Türk dünyasının ekonomik kalkınması ve refahı açısından büyük önem taşıyor. . Nisan 2016’dan bu yana aldığımız tedbirler sonucunda ortak ve milli transit “Rejimlerde demiryolu ile basitleştirilmiş taşıma yapabiliriz. Merkez demiryolu sınırından yük taşımacılığında iki yıl önce ortak taşıma belgesini kullanmaya başladık.” Koridor Ortak taşıma belgesi ile hem zamandan hem de maliyetten tasarruf ederek koridorun rekabet edebilirliği açısından önemli bir adım daha attık Merkez Koridor ve BTK demiryolu üzerinden orta vadede yılda 200’ün üzerinde düzenli blok konteyner treni işletmeyi hedefliyoruz “Öte yandan biz de bölge ülkeleriyle birlikte Merkezi Koridorun bir diğer önemli bileşeni olan Hazar geçişini etkin, verimli ve ekonomik hale getirmeye yoğunlaştık” dedi.
TÜRK DÜNYASINI BİRBİRİNE BAĞLAYACAK ÖNEMLİ BİR ADIM OLACAĞINA İNANIYORUZ
Kafkasya’nın normalleşmesi için Zengezur Bağlantısı’nın önemli olduğunu belirten Uraloğlu, “Türkiye ile Azerbaycan arasında doğrudan demiryolu ve karayolu ulaşımını sağlayacak bu bağlantının hayata geçirilmesinin, tüm Türk coğrafyasını birbirine bağlayacak önemli bir adım olacağına inanıyoruz. dünya.” dedi. Uraloğlu, “Basra Körfezi’ni Türkiye üzerinden Avrupa’ya bağlayacağız. Sayın Cumhurbaşkanımız ve Irak Başbakanımız bu konuda gerekli iradeyi ortaya koydular. Bu hedef için hem Irak’la hem de diğer bölge ülkeleriyle yakın iş birliği içerisindeyiz. Bu yeni Rotayı geliştirme yolu olarak adlandırılan, “Türk tarafında gerekli teknik çalışmaları tamamladık. Ulaşım koridorlarının kesiştiği noktada olduğumuzun bilinciyle, ortaklarımızla birlikte en verimli çözümleri hayata geçirme kararlılığında olduğumuzun altını çizmek isterim” dedi.
ÜLKEMİZDE YÜZDE 4 OLAN ULAŞIMDA DEMİRYOLU ORANINI 2029 YILINDA YÜZDE 11, 2053 YILINDA YÜZDE 22 YAKLAŞTIRACAĞINI ÖNGÖRÜYORUZ.
Bakan Uraloğlu, “Şu anda Çin’den Avrupa’ya giden kara yükünün sadece yüzde 3 ila 5’i Merkez Koridor’dan geçiyor. Geniş bir vizyonla bu oranı yüzde 30’lara çıkarmak için önümüzde fırsat ve görevler var. Bugün, Ülkemizde ise yüzde 4. Demiryolunun ulaşımdaki payının 2029 yılında yüzde 11’in üzerine çıkacağını, 2053 yılında ise yüzde 22 civarında olacağını öngörüyoruz. Böylece ülkemizde yük taşımacılığında demiryolunun payı artacak. Yurt dışı yük taşımacılığında demiryolunun payını da 10 kat artırmayı hedefliyoruz. “Ulaştırma altyapısına 2002’den bu yana 172 milyar dolar yatırım yaptık. Bundan sonra yaklaşık 198 milyar dolar yatırım yapmayı planladık.” Bu rakamın en büyük payını demiryolu altyapısının geliştirilmesine ayırdık” dedi.